İtirazlar, başvuru sahipleri, adaylar veya belgelendirilmiş personeller tarafından itiraza konu olan hususlarda verilen kararların üzerinden itibaren 1 ay içerisinde yapılabilir. 1 ayı geçen talepler değerlendirilmez.
Şikâyet ve itirazlar, Kalite Koordinatörü tarafından Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu ile kayıt altına alınır ve Personel Belgelendirme Müdürü’ne iletilir. Personel Belgelendirme Müdürü, ilgili şikâyet veya itiraza konu olan personel dışında bir şikâyet veya itirazı değerlendirebilecek teknik yeterlilikte ve ayrıca şikâyet veya itiraza konu olan kişi ya da kurumun herhangi bir sürecinde görev almamış personeli (iç doğrulayıcı personel) Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu’na atayarak şikâyet veya itirazı değerlendirmesini talep eder. Kayıtlar, İç Doğrulama Prosedürü gereğince tutulur ve sonuçlar Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu’na kaydedilir. Bu faaliyet için süre talep tarihinden itibaren 5 iş günüdür. Personel Belgelendirme Müdürü veya KURAM Mesleki Sınav ve Belgelendirme Hizmetleri Ltd. Şti. Müdürü hakkındaki şikâyetlerde ise Kalite Koordinatörü görevlendirilir.
Şikayet ve itirazın değerlendirilmesi sonrasında verilen karara göre hareket edilir. Ancak, şikâyet ve itiraz sahibinin şikâyet ve itirazın sonucuna da itirazda bulunması halinde değerlendirme sonuçları Şikâyet ve İtiraz Komitesi’ne gönderilerek nihai kararın çıkması sağlanır. Yapılan değerlendirme sonuçları 25 iş günü içerisinde kişilere yazılı olarak bildirilir. İlgili kişinin, değerlendirme sonuçları tarafına iletildikten sonra 15 iş günü içerisinde tekrardan aynı konuda değerlendirme talebinde bulunması durumunda gelen talep tüm değerlendirme kayıtları ile birlikte Şikâyet ve İtiraz Komitesi’ne iletilir ve 30 iş günü içerisinde sonuçlandırılır. Komite aldığı kararı Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu ile kayda alır ve karara bağlar.
Şikâyet ve itirazlar ile ilgili KURAM Mesleki Sınav ve Belgelendirme Hizmetleri Ltd. Şti.’nin aldığı nihai kararlara karşı İstanbul Mahkemeleri’ne başvuru yolları açıktır.
Tüm şikâyet ve itirazlar, Şikâyet ve İtiraz Takip Listesi ile takip edilir. Gerek görülen tüm düzenlemeler için Düzeltici veya Önleyici Faaliyet başlatılabilir.
İtiraz, Şikayet ve Öneri için aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.